- Startsida
- Kommun och politik
- Service och kvalitet i verksamheter
Service och kvalitet i verksamheter
Vilken service och kvalitet har Ånge kommun i sina verksamheter? Hur använder vi kommunes resurser? Genom att använda öppna data kan du själv hämta de siffror du är intresserad av se hur kommunen har utvecklats över tiden.
Kommunens kvalitet och kostnad
Att sätta mål och följa upp resultat är det ”verktyget” förtroendevalda har för att styra organisationen. Målstyrningsprocessen ska ge information om kvaliteten, vad som behöver utvecklas och förbättras samt vad medborgarna får för skattepengarna.
Kolada är en öppen och kostnadsfri databas med drygt 6000 nyckeltal och flera olika analysfunktioner. Syftet är att stödja arbetet med analys, jämförelser och uppföljning i kommuner och regioner.
Ånge kommun är med i Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) nätverk "Kommunens Kvalitet i Korthet" (KKiK) som redovisar resultat inom ett antal viktiga områden som är intressanta för invånarna. Resultaten har ambitionen att beskriva kvalitet och effektivitet i jämförelse med andra kommuner.
Öppna data
Öppna data avser digital information som är fritt tillgänglig för vidareutnyttjande. Ökad tillgänglighet till och användning av den information som finns i kommunen kan främja delaktighet, demokrati och tillväxt. Ta del av öppna data om kommuner och regioner samt deras verksamheter, som är fritt att använda.