- Startsida
- Bo, bygga, miljö, trafik
- Kundtjänst och felanmälan
Kundtjänst och felanmälan
Här hittar du information om Samhällsbyggnadsavdelningens kundtjänst och hur du gör en felanmälan.
Du kan kontakta oss gällande dessa områden:
- Renhållning
- Gator och vägar
- Parker och grönområden
- Vatten och avlopp
Felanmälan
Felanmälan gällande till exempel sophämtning/sopkärl, gatubelysning, brunnar/brunnslock och vatten/avlopp görs via e-tjänsten Felanmälan till kommunens tekniska verksamheter Länk till annan webbplats..
Akuta fel
Akuta fel kan till exmpel vara en större vattenläcka, ett akut stopp i avloppet, att det behövs en akut slamtömning eller något som utgör fara för liv eller egendom. Övriga ärenden hänvisar vi till e-tjänsten Felanmälan till kommunens tekniska verksamheter Länk till annan webbplats..
Akut telefon: 0690–25 02 02
Ägarbyte
Ägarbyte gällande VA/renhållning görs via e-tjänsten Ny abonnent för VA och avfall vid ägarbyte Länk till annan webbplats..
E-faktura och autogiro
E-faktura anmäler du själv via din internetbank.
Vill du anmäla autogiro kontaktar du vår kundtjänst.
Kundtjänst
Kundtjänst för övriga frågor når du via telefon 0690–25 02 00, måndag–torsdag klockan 10:00–12:00, eller via e-post: kontaktcenter@ange.se.