
Länsfilmfestivalen 2026 den 23 maj
Den 23 maj blir Ånge kommun värd för den fantastiska Länsfilmfestivalen. Filmelever från hela länet möts i biosalongen i Medborgarhuset i Ånge för att tillsammans skapa film och titta på varandras kortfilmer som eleverna producerat under det gångna året.
Dagen börjar klockan 11.00 med en workshop där eleverna från de olika kulturskolorna tillsammans skapar roliga filmer utifrån ett förvalt tema. Därefter blir det filmfestival under pompa och ståt där eleverna får tävla och visa upp de olika filmer de har skapat under året.
14.30 -16:20 (inklusive paus) är det filmvisning för allmänheten.
(Programmet har förlängts då fler bidrag än beräknat inkommit samt för att vi nu även lagt in en paus.)
Några av Ånge kulturskolas musikelever kommer också att delta på evenemanget och bjuda på musik med filmtema för att ge ytterligare glans åt dagen.
Allmänheten kommer också att bjudas in för att beundra ungdomarnas kreativa verk. Dagen avslutas med mingel där de medverkande kan knyta kontakter och njuta av våfflor med grädde och sylt innan hemfärden.

