
Kontaktcenter officiellt startat
Måndag 2 juni startade Kontaktcenter officiellt upp sin verksamhet och började ta emot ärenden.
10 juni 2024 beslutade kommunfullmäktige att kommunen ska inrätta ett kontaktcenter och sedan dess har arbetet pågått. Efter månader av planering, förberedelser och utbildningar har Kontaktcenter nu officiellt startat upp sin verksamhet. Istället för den tidigare växelfunktionen löser Kontaktcenter ärenden direkt och svarar på era frågor. För en snabbare och bättre service.
En avdelning i taget
För att göra en så smidig övergång som möjligt, från växel till Kontaktcenter, har vi valt att flytta över ärenden från en avdelning i taget. Vi kommer sedan öka successivt med fler avdelningar när vi ser att Kontaktcenter fungerar som tänkt. Vi har valt att börja med samhällsbyggnadsavdelningen, som får mycket frågor till den tekniska enheten, där många ärenden gäller vatten och avfall. Då Kontaktcenter nu tar över deras ärenden frigörs tid för de som arbetar på samhällsbyggnadsavdelningen. Trots lite köer på morgonen flöt uppstarten på smidigt.
"Personalen på Kontaktcenter kämpar på riktigt bra! De löser nu ärenden åt samhällsbyggnadsavdelningen. Riktigt roligt!" säger projektledare Patric Klaremo.
Om Kontaktcenter
Ett kontaktcenter hanterar alla inkommande frågor från medborgare via en gemensam ingång som ger snabba och korrekta svar. Kommunvägledare bemannar centret och har tillgång till all nödvändig information. Införandet av kontaktcentret är en investering i kommunens framtid. Det är en del av Ånge kommuns vision att skapa en mer serviceinriktad och tillgänglig myndighetsförvaltning. Här kan du läsa mer om Kontaktcenter och vad införandet av det innebär.
Hur du når Kontaktcenter
Telefon: 0690-25 01 00
Mail: ange@ange.se
Besök: Foajén i kommunhuset på torggatan 10 i Ånge.