semnarium Ånge

 

Seminarium om tillfälliga bostäder i Ånge

Inom ramen för vårt projekt HiWHyV och vår vätgasförening bjuder vi in till ett seminarium i Ånge om tillfälliga bostäder. Uppgifter från företag som jobbar med etableringar i Ånge kommun indikerar att det under ett antal år kommer att behövas många tillfälliga bostäder för de personer som ska bygga fabriker, energianläggningar och infrastruktur med mera. Utifrån erfarenheter från andra orter som redan gör eller har gjort detta så vet vi att samverkan, utformning och riktlinjer är viktiga för att detta inte bara ska fungera utan även bidra till lokalsamhället. Vi behöver också diskutera hur modulboenden och befintliga boenden kan samspela på ett bra sätt.

Vi har bjudit in företagen Adapteo och Strawberry Living som nyligen fått uppdraget att bygga 2000 tillfälliga bostäder i Luleå (Se mer: https://www.strawberry.se/blog/sverige/aurora-village/).

De kommer och berättar om vad de anser är viktigt för att lyckas med tillfälliga bostäder och hur Luleå kommun jobbat med sitt upplägg. Därutöver så kommer representanter från Ånge kommun att berätta lite hur arbetet fortgår i Ånge kommun.

Välkommen till ett intressant seminarium med tillhörande dialog. Deltagandet är kostnadsfritt men anmälan krävs och görs på länken nedan. Sprid gärna anmälan vidare till kollegor.
Tryck här för att komma till anmälan! Länk till annan webbplats.


Datum: 8 juni, klockan 13.00 – 15.00
Plats: Medborgarhuset Ånge, lokal Corner